söndag 30 juni 2019

Med smicker kommer man hur långt som helst.

Ungdomarna på näringsställena i Nybro är helt suveräna på att hålla i huvudet vad man har beställt. En flicka på Parkgrillen berättade emellertid att hjärnan i gengäld inte rymde så mycket annat. När hon kom hem på kvällen var hon helt borta. Om någon däremot frågade om ett meal hon hade lämnat ut vid lunchtid, kunde hon säga exakt vad som hade varit på det. Jag blev nästan orolig, för i mina öron lät det som om hon var på väg in i den berömda väggen. Jag har köpt fransk kebab på Amigo tre gånger i modern tid, och det har varit långt mellan gångerna. Sist jag beställde det sa killen där inne direkt ”nötkött och extra vitlökssås”. Med tanke på hur många kunder han hade haft sedan jag var där förra gången, måtte han ha rena datamaskinen till hjärna. Han gjorde sig populär på flera sätt. Vi kom att prata semester, och jag berättade att jag hade slutat jobba. När jag sa att fyrtiotvå år inom industrin fick räcka, blev han tvungen att fråga hur gammal jag var. Han hade nämligen trott att jag var strax över fyrtio. Alla som vet hur svag jag är för smicker inser att jag inte kommer att byta pizzeria under överskådlig framtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar