fredag 14 juni 2019

Ett skrynkligt kuvert.

Nu har jag äntligen kunnat slänga kuvertet från Folktandvården. Sedan jag började åka fram och tillbaka till lasarettet och fixa med min snarkskena har det innehållit tidkort och bussbiljetter till nästa besök. Utanpå kuvertet hade jag skrivit upp busstiderna, eftersom jag har sett till att få samma tid varje gång. På så vis har jag sluppit långa väntetider både vid ankomsten och före hemresan. Nu var tandläkaren nöjd, så han skrev bara en remiss till dom som kollar om jag fortfarande har andningsuppehåll. När det väl är dags lär jag väl få åka fram och tillbaka ett par gånger igen för att hämta och lämna mätutrustningen. Det brukar inte gå snabbt att få tid på remiss ens resten av året. Nu är det snart semestertider, så jag misstänker att det kan dröja extremt länge. Bussen hem skulle gå från lasarettet 16:48, men den dröjde ända till 17:06. Då skulle nästa buss gå om sju minuter. Möjligen kan det ha hängt ihop med att chauffören var stressad att jag fick en biljett som bara gick halvvägs hem till Nybro. Jag upptäckte det inte förrän jag kom hem, men som väl var syntes ingen kontrollant till. Bussföraren körde som en biltjuv (eller busstjuv då), men var ändå en kvart sen till Nybro station. Då skulle bussen mot Kalmar ha gått för fem minuter sedan, så han bara släppte av oss och körde igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar