lördag 29 juni 2019

Ny DVD-spelare.

Min inspelningsbara dvd hade jag enbart tänkt använda till att se skivor på när det var dags för digital-TV. Då skulle det inte gå att spela in mer på den. Efter tre månader som arbetsbefriad hade jag hunnit se ifatt allting jag hade sparat på hårddisken. Sedan hann jag se en (1!!) film. Precis i slutet på den låste sig bilden, och efter det vägrade apparaten läsa skivor över huvud taget. Jag kollade på nätet, och insåg att vanliga DVD-spelare fanns i många olika prisklasser. Intressantast var väl att det fanns dom som kopplades med scartkontakt, för något sånt urtag finns över huvud taget inte på min tv-apparat. Den är för övrigt tre år gammal, och säljs inte längre. Elektronik blir omodernt fort. Jag hittade en spelare som skulle finnas på Kjell & Company, och innan midsommar var brorsan och jag där och köpte en. Den är inte mycket större än själva skivan, så jag får plats med tv-boxen på samma hylla. Håller vad den lovar gör den också. Annars var den så billig att det ändå knappast vore lönt att åka tillbaka med den. Enklast möjligt borde duga åt mig. Intressantast var annars killen vi köpte den av. Jag misstänker att han kan ha jobbat med telefonförsäljning tidigare, för han pratade exakt som en telefonförsäljare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar