lördag 8 juni 2019

Det kom ett brev...

Med gårdagens post kom ett brev som berättade hur det hade gått till när min hyresvärd bestämde sig för att betala startavgiften hos Telia åt oss. Det kom från Hyresgästföreningen, och innehöll ett helt gäng aha-upplevelser för mig. För det första att det var flera av hyresgästerna här som hade kontaktat dom med anledning av den här uppgiften. För det andra att det var just Hyresgästföreningen dom hade hört av sig till. Hade jag ens tänkt tanken hade jag väl snarare kontaktat hyresvärden. Det hade jag antagligen inte haft mycket för, för det hade tydligen blivit flera turer fram och tillbaka innan dom fick igenom att hyresvärden skulle betala avgiften. Man uppgav till och med att information om hur man skulle gå tillväga hade kommit ut från hyresvärden. Det kändes som lite tårta på tårta, men jag antar att Hyresgästföreningen ville ha cred för att dom hade förhandlat fram det. Brevet från dom var undertecknat av ett i Nybro mycket känt namn, även om jag enbart visste att Kaj Raving var politiker. Att han jobbade som förhandlare på Hyresgästföreningen hade jag ingen aning om. Personligen tog jag en skärmdump av sidan där det stod att fakturan till Telia var betald. Det fungerade tydligen, för jag fick svar från hyresvärden att dom ska dra pengarna från en månadshyra framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar