fredag 21 juni 2019

Roadtrip.

Min bror och jag började torsdagen med att hämta en hyrbil. Med den körde vi till Kalmar. Vi skulle in till Baronen först och sedan till södra kyrkogården. Vi bestämde oss för att parkera bilen där och promenera till Baronen. Det som hände när vi var som längst ifrån bilen var förstås att himlen öppnade sig. Vi sökte skydd i en port. Till slut bestämde sig brorsan för att låna mitt paraply och sprinta bort till Stortorget och köpa blommor. Medan jag väntade på honom kom det förbi ett gäng småkillar. Jag har sett för mycket på ”Efterlyst” och liknande program, så jag blev livrädd när en av dom kom emot mig. Desto gladare blev jag när han sa: ”Grinchen! Snygg tatuering!” Vi funderade på att äta lunch på Arontorps kroppkakor. Personligen var jag sugen på att prova Bläsinge hamnkrog. Det är vid den jag sitter på kortet nedan. Min pappa var under större delen av sitt yrkesverksamma liv fiskare i just Bläsinge, och byggnaden i bakgrunden är en av hans sjöbodar. Det visade sig dessutom att dom hade kroppkakor från Arontorp, så vi fick det bästa av två världar. Vi brukar inte hinna så långt norrut, men eftersom vi hade en heldag blev det en runda till Borgholm också. När vi körde tillbaka till Nybro var trafiken mot Öland tät. På kvällen fick min bror mig att inse att man kanske kunde ha en viss nytta av en man trots allt. Han både stekte upp kroppkakorna vi inte hade orkat äta upp tidigare på dagen och blandade gin och tonic, som om han aldrig hade gjort annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar