torsdag 6 juni 2019

Bussbiljetter.

När man skickar ut en skriftlig kallelse till lasarettet skickar man oftast med kuponger till resan dit och hem. 118 kronor sparar jag varje gång jag måste dit på att dom betalar resan. Man kan visserligen få tillbaka pengarna i efterhand, men då är det en hel vetenskap med att fylla i och skicka in hit och dit. Jag är inte lika fräck som den dam jag hörde säga till busschauffören att hon hade fått tiden samma dag, och inte hunnit få några kuponger. Hon fick åka gratis i alla fall. Lite stör det mig att när jag är på sjukhuset och får en ny tid i handen, så är det jag som måste komma ihåg att fråga om dom där kupongerna. Alla som får en tid måste ju ta sig dit, så jag kan tycka att det borde vara en standardfråga, om man vill ha såna tillsammans med tidkortet. Speciellt i dessa tider när det tjatas om miljön och att man ska dra ner på bilkörningen. Utanför sjukhuset i Kalmar har dom dessutom förvandlat den största parkeringen till en byggarbetsplats. När man får väldigt mycket kritik från folk som tycker det är långt att gå från parkeringen eller rentav kommer för sent till sitt besök på grund av parkeringskaoset, borde det väl vara läge att åtminstone uppmärksamma dom på möjligheten att åka buss. Dom som är för sjuka för det har oftast sjukbil eller färdtjänst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar