torsdag 13 juni 2019

Välsmord.

Ulla Isaksson skrev på nittiotalet en bok om livet efter att hennes man Erik Hjalmar Linder drabbades av Alzheimer. Det jag minns bäst från den boken är alla kuddar han hade när han sov. Han hade till och med en speciell liten kudde att lägga handen på. Just när det gäller kuddar klarar jag mig med två stycken. En under huvudet och en att hålla om. Däremot börjar antalet krämer och lotioner som jag smörjer mig med att anta nästan löjliga proportioner. Förutom den vanliga hudlotionen har jag både speciell handkräm och fotkräm. Jag köper en svindyr ansiktskräm mest för att den är så himla skön att använda. Ibland använder jag ansiktskräm med lite brun-utan-soleffekt istället. Sån kräm har jag också till resten av kroppen, som jag använder på armarna där det annars syns hur vit jag är. Den sjunde flaskan tillkom efter att jag hade bättrat på tatueringarna på överarmarna. När det är riktigt soligt och varmt klarar jag inte av att ha något med ärm, och nu hade jag äntligen fattat att tatueringarna bleks i solen. Ska jag ändå smörja in dom kan jag väl lika gärna göra det med någonting som skyddar mot den. Ännu bättre hade det förstås varit om jag hade använt solskydd när jag var yngre och låg på stranden och solade. På den tiden minns jag aldrig ens att jag ägde någon sån. Däremot minns jag tydligt hur ofta jag brände mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar