måndag 3 juni 2019

Post.

Postutdelningen var dagens stora händelse under många år av mitt liv. Jag skaffade mina första brevvänner redan när jag var sex år gammal. Tidningen Kamratposten hade brevvänslistor, och mitt största problem var att nästan alla ville ha brevvänner som var sju år och uppåt. I 47 år höll jag på med brevskrivning. Under 25 av dom åren sysslade jag dessutom med slam’s. Det var en typ av frågehäften, som man skickade runt i en utvald krets. När det var som intensivast fick jag mängder med post varje dag. Numera dräller det i stort sett bara in brev från dom företag jag har aktier i. Senast var det Phase holographic imaging som skickade ut en påkostad folder om en nyemission. Nu är banken som har hand om mina aktier så snabb och ambitiös, att jag hade hunnit svara på erbjudandet innan jag fick deras brev. Jag orkade inte ens läsa igenom foldern, så på mig var tryckkostnaden tämligen bortkastad. Det kom ett brev från Mackmyra ungefär samtidigt, och det var lite originellare. Som komplement till whiskyn har dom börjat tillverka gin. Den finns ännu så länge bara i Systembolagets beställningssortiment. Nu bad dom alla aktieägare att beställa hem varsin flaska, för att det skulle komma in i det ordinarie sortimentet. Onekligen kreativt tänkt. På köpet fick jag veta att man kan bli fatägare, om man har ett stort whiskyintresse. Och pengar då. Billigt är det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar