måndag 27 april 2020

Bruksanvisningar.

Jag har en låda som framför allt är fylld med bruksanvisningar till olika maskiner och prylar. Dom jag verkligen kan tänkas ha användning för ligger mera lättåtkomliga i bokhyllan. Ändå har jag lyckats missa ett antal av dom jag har behövt på sistone, så jag har grävt runt i den där lådan flera gånger. När jag började laga mat med skivad eller riven potatis, kom jag ihåg att jag hade en alldeles utmärkt maskin att skiva och riva med. Däremot kunde jag inte erinra mig vilka tillbehör som skulle användas till vad, så bruksanvisningen åkte fram. På dammsugaren gav sladdvindan upp. Jag hade en vag förhoppning om att det skulle gå att ta sig in till den, men den verkar snudd på formpressad i ett stycke. Det hjälpte inte att jag plockade fram bruksanvisningen. Jag gav upp och samlade sladden i en tom hushållsrulle. Dammsugaren står ändå i städskåpet, där ingen annan ser den. När diskmaskinen strulade behövde jag veta vad olika varningslampor betydde och indikerade. Nu fungerar den som den ska igen så länge det varar. Jag är tacksam så länge det är den som strular och inte tvättmaskinen. Jag är betydligt bättre på att diska för hand än att tvätta. Det finns visserligen tvättstuga i källaren, men jag är djupt tacksam så länge jag slipper gå ner dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar