torsdag 9 april 2020

Den som söker finner.

Vi har haft lite vårvärme på sistone, vilket har inneburit att jag har nöjt mig med fleecejacka på mina cykelturer. Det är inte så djupa fickor i den, så jag har en tygkasse i cykelkorgen, där jag bland annat förvarar telefonen. Nästan hemma från gårdagens runda stannade jag till för en pratstund med mannen i mitt liv. När jag cyklar har jag musik i öronen, men när vi träffades tog jag ur hörsnäckorna och placerade dom tillsammans med sladd och Ipod i nämnda kasse. När jag senare skulle plocka upp prylarna var musikanläggningen puts väck. Jag var förstås glad att jag upptäckte det direkt. Hade jag inte tänkt på att den borde finnas där, hade jag eventuellt inte saknat den på ett par dagar, och då hade kanske chansen att återfinna den varit mindre. Först gick jag igenom mitt hem, eftersom jag mycket väl kunde ha plockat upp den och glömt det igen. Sedan bar det av ner i källaren, och i cykelkorgen låg den. Att jag hade råkat dra upp den ur kassen tillsammans med någonting annat kanske inte var så konstigt. Att jag inte hade märkt när jag gjorde det kändes desto märkligare. Det är ändå någon meter sladd mellan Ipod och hörsnäckor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar