fredag 24 april 2020

Hemtrevligt.

När man bytte stammar här i huset på nittiotalet fick vi som bodde här välja tapeter och golv själva. Det var inte det lättaste, även om det förstås var enklare för mig som bodde ensam. Är man två gäller det att man har ungefär samma smak. Vissa saker kunde man få som tillval om man betalade extra. Det jag funderade mest på var en kyl och frys där båda enheterna var lika stora. Lyckligtvis var jag för snål. I efterhand har jag insett hur mycket mera utrymme man behöver i kylskåpet mot i frysen. Speciellt sedan jag blev med särbo. En hel hylla är fylld med gurkburkar, lingonsylt, sill, rödbetssallad och annat som jag inte ens äter själv. Eftersom jag vet hur standardvalen såg ut och själv höll mig till dom, kan jag tydligt se i kärlekens lägenhet vilka tillval en tidigare hyresgäst har gjort. Det är lite tjusigare köksluckor och till och med en diskmaskin. Den kan jag vara lite avundsjuk på, eftersom den är dubbelt så stor som den lilla jag har köpt själv. Efter att ha skurit mig på ett trasigt dricksglas var jag annars mest avundsjuk på hans garderobsdörrar. Dom har rejäla handtag. På mina är det nycklar, och när jag vred om dom tog det precis där jag hade skurit mig. Ont gjorde det. 

2 kommentarer:

  1. Jag trivs mycket bra hos dig i din hemtrevliga lägenhet! Och framförallt i dit trevliga sällskap:-) Akta fingret :-)
    Trivselkram från Sven Christer!!

    SvaraRadera