tisdag 21 april 2020

Diskmaskinen.

Att få samma problem om igen betyder i bästa fall att jag vet hur jag löste det första gången. Det gäller förstås att jag kommer ihåg det då, och mitt minne är verkligen inte mycket att skryta med. Jag borde kanske anteckna allt sånt, men även om jag har gjort det, gäller det ju att jag kommer ihåg var jag har sparat anteckningen. Varningslampan som blinkade på min diskmaskin råkade jag strula igång redan när maskinen var ny. Då var det förstås extra pinsamt att få felmeddelandet att det hade kommit in vatten i säkerhetssystemet. Den gången ringde jag serviceverkstaden, som man uppmanades att göra, men maskinen lagade sig själv. Jag antog att systemet torkade igen efter ett par dagar, och sedan dess har maskinen fungerat i flera år. Tills för någon vecka sedan, när samma lampa började blinka igen. Nu gick den dessutom inte att stänga av, så till slut drog jag ur sladden. Jag fyllde maskinen långsamt medan den stod så. När det var dags att diska var jag beredd på att få göra det för hand. Jag gjorde ändå ett försök att diska i maskinen, och det fungerade hur bra som helst. Jag har diskat flera gånger sedan dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar