lördag 25 april 2020

Minnet är bra men kort.

Mitt dåliga minne firar nya triumfer. SOS-appen i telefonen hade sagt till om en trafikolycka i närområdet häromdagen. Jag missade själva meddelandet, och undrade vad det kunde ha rört sig om. Inte förrän jag läste i morgontidningen om en lastbil som hade fastnat under en viadukt, kom jag ihåg att jag hade sett en bild som någon hade lagt upp på Facebook av händelsen. Jag har bränt skivor åt särbon några gånger. Varje gång har jag sökt upp brännaren bland programmen på c-disken i datorn. Först nu har jag insett att jag har lagt en länk till den på startsidan för att ha den lätt tillgänglig. Sånt jag använder ofta vet jag förstås att jag har där. Brännaren hade jag däremot inte använt på så länge att jag helt hade glömt det. Jag hittade inlägg för hälarna till skor, några veckor efter att jag hade behövt dom. Dom låg annars lättillgängliga i en låda i hallen. Det var väl tur i oturen att jag inte kom att tänka på dom tidigare. Hade jag kommit ihåg att dom fanns men inte var, hade jag letat mig galen. Riktigt trött blev jag häromdagen, när vi hade veckohandlat. Jag handlade ganska mycket, så det skulle ha varit lite lönt att lämna min kupong för fem procents rabatt. Det glömde jag förstås, fast den till och med stod uppskriven på min shoppinglista. Det var dessutom inte första gången. Det har hänt att jag har läst på lappen att kupongen skulle lämnas, men upptäckt att den hängde kvar på kylskåpsdörren här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar