onsdag 29 april 2020

Kalmarposten.

Kalmarposten slutade dyka upp som papperstidning i början av det här året. Jag vet fortfarande inte om det hängde ihop med att jag slutade prenumerera på pappersvarianten av morgontidningen. Tidningsbudet verkar inte tycka att det är lönt att ta sig uppför vår trappa längre. Häromdagen fick jag inte ens Nybro tidning, fast det tydligen var heltäckning på den. Den kan jag däremot leva utan. Kalmarposten saknar jag lite, även om jag tycker ännu bättre om Nybro Extra. Den kommer inte lika ofta, så om jag inte får den märker jag det inte lika tydligt. I början var jag ambitiös och reklamerade den uteblivna Kalmarposten. Någon gång fick jag den utskickad i efterhand, men oftast beklagade man bara. Istället började jag varje vecka fråga i deras kommentarsfält på Facebook varför dom inte delar ut papperstidningen längre. Om inte annat borde deras annonsörer ha åsikter om att dom inte når utlovat antal läsare. Det enda svar jag har fått var från en bekant, som fortfarande fick tidningen i brevlådan varje vecka. Nu har jag bestämt mig för att återgå till att reklamera den hos dom som ska bära ut den. Eftersom det brukar vara bökigt att leta fram deras annons, och jag misstänkte att det kunde bli mer än en gång, tänkte jag lägga in mailadressen dit under kontakter och namnet Kalmarposten, så den var lätt att hitta. Eftersom jag vet hur det är med mitt minne kollade jag min kontaktlista, och exakt så hade jag redan gjort.
 

2 kommentarer:

  1. Kämpa på! Jag håller med dig!! Självklart ska du också få Kalmarposten!! :-) Tycker Sven Christer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att du är på min sida. ❤️ ❤️ ❤️

      Radera