torsdag 30 april 2020

Försiktighet.

Hur mycket man engagerar sig i att undvika virus i dessa tider verkar variera. Jag har sett sammanlagt tre personer med munskydd i Nybro. Jag och mannen i mitt liv undviker helt att äta ute, medan jag har insett att många känner sig trygga med att hämta maten som någon annan har lagat och äta den hemma. När jag cyklade förbi McDonald’s häromdagen ringlade kön lång till deras drive thru. På nätet har jag förstått att man till och med hade kunnat beställa hem mat från Donken, om man hade bott i en något större stad. Jag bor bara några hundra meter ifrån vår restaurang, men hade inte varit där mer än ett par gånger, innan jag träffade särbon. När han första gången ville bjuda mig på restaurang Gyllene Måsen, tog det en stund innan jag kopplade ihop namnet med McDonald’s logga. Vi verkar hur som helst vara hyfsat bra på att inte smitta varandra i Kalmar län, även om det börjar öka här också nu. Jag hörde smittskyddsläkaren berätta häromdagen, att säsongsinfluensan redan var över för i år. Undviker man att ge varandra Corona, så hänger den med på köpet. Innan hade dom testat folk för båda delarna, men nu hade dom kunnat sluta testa för influensan.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar