söndag 30 augusti 2020

Arbetsmiljö.

När jag behövde en bild till ett blogginlägg om mitt sopskåp, hittade jag den på tidningen Byggnadsarbetarens webbsida. Att döma av tipsen på hur man skulle behandla olika sorters kunder, är det ingen lek direkt att jobba hemma hos folk. Det var dom som stod och hängde över arbetaren, dom som hela tiden frågade efter kostnaden för varje moment och dom som hade googlat fram det dom tyckte var bättre lösningar än vad den med utbildning hade tänkt sig. Så fanns det dom som inte hade städat där rörmokaren skulle in, gamla damer som ville bjuda på kaffe och yngre dito som ville bjuda på någonting helt annat.
Nu har jag sett årets upplaga av Kristallengalan. Dom brukar ha stor publik, men hade fått till ett klart sevärt format även i dessa Coronatider. Petra Mede var programledare, och hon kan rädda det mesta i den vägen. Det tiltade lite i huvudet på mig, när jag såg statyetterna. Jag hade någon typ av skalbagge i bakhuvudet. Till slut insåg jag att det var Guldbaggen jag tänkte på. Det är en filmgala och Kristallen handlar om tv. Den stora frågan nu är om jag har sett båda under flera års tid, utan att varken inse skillnaden eller ens att det är två olika galor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar