lördag 22 augusti 2020

Information.

Jag blev aningen snopen när jag satte på vattenkranen i köket på förmiddagen igår. Det spottade och fräste, som om ledningarna var alldeles tomma på vatten. Tanken hann föresväva mig att vattnet var avstängt, och att jag skulle få vänta med att duscha. Jag hade visserligen inte hört något om någon avstängning, men här sätts dom flesta lappar med information upp på ytterdörren i markplanet. Jag går oftast genom källaren, där jag har min cykel, så jag missar mycket. Särbon brukar vara behjälplig med att hålla mig informerad. Hade det inte varit för honom hade jag förmodligen fortfarande inte vetat att vi får en ny hyresvärd om några veckor. Den lappen hade dom nämligen satt på anslagstavlan där namnen på hyresgästerna sitter. Förr var det rejäla bokstäver, så man kunde kasta ett öga där. Numera är namnen skrivna med extremt liten text på ett A4-papper. Jag har aldrig glasögon på mig när jag går ut, så jag ser varken att läsa dom eller annan information på samma tavla. När det gällde vattnet igår, så verkade det bara ha varit en kort avstängning utan förvarning. Jag fick vatten i mina kranar efter några sekunder, även om det var missfärgat till en början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar