söndag 9 augusti 2020

Kändisar.

Något som kan vara svårt att bedöma även på tv är storleken. Eller snarare längden på kändisar. Programledaren Rickard Sjöberg hade jag av någon anledning tänkt mig som en liten kortväxt person, medan jag däremot förställde mig Rickard Olsson som lång och ståtlig. Med tanke på att Sjöberg är nästan två meter lång, tiltade det ordentligt i huvudet på mig första gången jag såg dom tillsammans. Just ordet kändis syftar väl på att dom flesta känner igen personen ifråga. Stundtals tror man nästan att man känner dom, även om man aldrig ens har sett dom i verkligheten. Jag hörde någon säga att Corona kom mycket närmare när Adam Alsing dog, än medan det bara var anonyma namn och ansikten som försvann. Adam var uppenbarligen mera känd än advokaten Claes Borgström. Att han dog av Covid-19 läste jag enbart i min skvallertidning. Alsings namn syntes överallt, när han hade gått bort. Det mest spännande med skvallertidningen är annars rubriksättningarna. Har kända par brutit upp, så är det sällan från varandra. Oftast har dom bara flyttat från sin tidigare bostadsort. Är dom i sorg efter ett tragiskt dödsfall, kan det lika gärna vara hunden som har dött som någon nära anhörig. Gäller rubriken otrohet eller polisärenden, så handlar artikeln allt som oftast om någon händelse för trettio år sedan.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar