fredag 7 augusti 2020

Ny upptäckt.

 En skruv som satt väldigt synlig på sidan av kylskåpet störde mig något fruktansvärt. Det var fult att den bara satt där och blänkte av metall i allt det vita. Inte kunde jag fatta att jag inte hade noterat den tidigare under dom fyra år jag har haft det där kylskåpet. Jag kände att jag måste ha blivit hemmablind. Alternativet kunde vara att det hade suttit någonting på skruven som hade gjort den mindre iögonfallande. Detta kunde i så fall ha ramlat bort, men jag hittade ingenting på golvet. Jag måste ha blivit rejält indoktrinerad med att se men inte röra under min uppväxt, för det tog fyra dagar innan jag pillade på det jag trodde var en skruv första gången. Då insåg jag att det inte var någonting som satt inskruvat, utan bara en liten platta som gick att ta loss från kylskåpet. Först då började jag tänka logiskt. Någonting som bar sig åt så måste vara magnetiskt. Det enda jag hade haft just där var stektermometern. Den är digital, och displayen som man ser temperaturen på kan man fästa på lämplig plats med magneter. När jag plockade fram den och kollade, visade det sig mycket riktigt att en av dom små magneterna på baksidan saknades. 

2 kommentarer:

  1. Hela livet är en enda lång upptäcktsresa :-) Kram från Sven Christer alias Columbus!!!

    SvaraRadera