söndag 23 augusti 2020

Fotoalbum.

Sedan pandemin startade har jag knappt träffat någon annan än särbon. Annars är det framför allt för eventuella gästers skull, som jag gör någonting så gammaldags som att beställa papperskopior av vissa av mina kort. Det blir knappast av att sitta vid datorn och kolla bilder, men fotoalbumen händer det att någon kikar i. Det kändes ännu mer aktuellt sedan jag träffade särbon, eftersom vi tar väldigt mycket kort. Det blir nästan ogörligt att bläddra bland dom i datorn. Problemet med mängderna var att det blev väldigt många kopior, fast jag bara valde ett par från varje tillfälle. Enda sättet att få någon ordning på projektet var att kopiera över dom jag tänkte beställa till en egen mapp. Där daterade jag dom, så att dom dessutom blev enkla att sätta in i album när jag fick hem dom. Åtminstone var det tanken, och jag hade lite tur i oturen när jag över huvud taget upptäckte ett fel som jag hade gjort. När jag kom fram till några kort på ett par bekanta, kom jag ihåg att jag redan hade satt in ett liknande. Vi hade inte träffat dom när vi var ute och plåtade mer än en gång, så det verkade lite skumt. Jag hade på ett av fotona råkat skriva 200305 istället för 200503. Det räckte förstås för att det skulle hamna galet.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar