söndag 2 augusti 2020

Utflykt.

Lördagens utflykt gick till Madesjö kyrkogård. Fast vi strövade runt en del såg jag bara ett par bekanta namn. Jag tycker det har gått bort några stycken under dom trettio år jag har bott här, men jag antar att det är vanligt att begravas i minneslund numera. Resultatet har varit lika magert på Nybro kyrkogård. Där har jag i alla fall hittat mina gamla grannar. Skillnaden är stor mot om jag kommer till Norra Möckleby kyrkogård på Öland. Den är mindre, och där ligger numera dom flesta som var äldre än jag, som jag minns från min uppväxt. Det brukar vara rofyllt på kyrkogårdar, men igår hade vi valt fel dag. Det arrangerades helikopterturer för allmänheten i närheten, så det lät som om helikoptern surrade över oss hela tiden. Jag skulle knappast betala flera hundra för några minuters njutning, även om jag jobbade och tjänade pengar, och nu gör jag ju inte det. Inte skulle det bli speciellt njutbart heller, med tanke på att dom enda flygande ting jag läser om är dom som har störtat. Jag anser att om Gud hade velat att vi skulle flyga, hade han gett oss vingar. Att få se Nybro uppifrån låter lite lockande, men den missen har jag redan gjort en gång. För många år sedan hade man satt upp ett pariserhjul på torget, och min plan var att njuta av utsikten. Jag såg inte speciellt mycket av den, eftersom jag var skräckslagen. Är man så höjdrädd som jag är, får man nöja sig med att titta på staden uppifrån på kort och en eller annan drönarfilm.
 

2 kommentarer:

  1. Trots det störande ljudet från helikoptern, så var det en stund av "ro och eftertankar"! En fin dag med dig efter en utsökt lunch med Langos och tillbehör, som du lagat och bjöd på :-) Kram från en mätt och glad Sven Christer!!!

    SvaraRadera