torsdag 13 augusti 2020

Ullared.

Vissa kändisar har jag i princip bara läst om i skvallerpressen. Som Ola-Conny Wallgren. När han väl dök upp på min tv-skärm en gång blev jag nästan chockad över vilken pipig röst han hade. Han lät inte alls som jag hade föreställt mig. I en artikel om honom i min skvallertidning fick jag i alla fall veta att jag hade fel om varuhuset i Ullared. Jag hade fått uppfattningen att där var lika trångt som vanligt, men dom har tydligen halverat antalet kunder och stängt varannan kassa. Nu släpper dom ”bara” in 3500 personer i taget. Det låter mycket nog i mina öron, men jag antar att varuhuset har gott om plats för så många numera. Jag var där första gången i början av åttiotalet. Då släppte dom inte in mer än 300 åt gången, om jag minns rätt, så man fick köa bra länge innan man kom in. Dom byggde ut innan jag kom dit nästa gång, så då slapp man vänta tills andra hade handlat klart innan man blev insläppt. Jag antar att det har vuxit en hel del senare också. Jag har inte besökt Gekås mer än ett par gånger i hela mitt liv, och det senaste besöket var för trettiofem år sedan.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar