fredag 10 september 2021

Blogg 10/9 2021.

 Att jag aldrig lyckas lära mig att tanka bensin i en bil, skyller jag på att det är aktuellt så pass sällan numera. Ingenting ser ut som för trettio år sedan, när jag ägde en bil senast. Förra gången jag lämnade tillbaka en hyrbil, var jag någorlunda säker på att det var en knapp där man valde typ av bränsle, som jag tryckte på för sent. Antingen minns jag fel eller också ser det olika ut på olika pumpar. När jag kom så långt i förra veckan, fanns det plötsligt inga såna knappar. När jag försökte tanka ändå, kom det ingen bensin den här gången heller. I juli hämtade jag en i personalen, som fick hjälpa mig. Den här gången var kön inne på macken så lång, att jag valde att attackera två kunder som kom ut därifrån istället. Två riddare i skinande rustning var det inte som kom till undsättning, men väl två gentlemän med varsin glass. Vi började om från början. Det sura var även den här gången att när den ene av dom kom så långt i processen, rann bensinen in i tanken precis som den skulle. Lite förvånad blev han som tankade, när det bara gick i tio liter. Sin egen bil brukade han inte tanka förrän den var nästan tom. Nu var ju inte den här bilen min, och oavsett att jag inte hade kört så långt, skulle den återlämnas fulltankad. Nu vet jag alltså fortfarande inte vad jag gör för fel. Den enda trösten är att det kom in en annan kvinna, som hade exakt samma problem, när vi var där och hämtade bilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar