torsdag 30 september 2021

Blogg 30/9 2021.

 Polisen i Nybro meddelade på Facebook att receptionen kommer att hålla stängt tills vidare på grund av en ombyggnation av entrén. Istället kommer man att ha öppet på stationen i Emmaboda tre mil bort. Jag antar att det är så folk som bor på landet känner det. Dom har ju alltid en bit att resa om dom vill besöka en polisstation. Av kommentarerna till inlägget att döma var jag den enda som reagerade just på avståndet. Någon tyckte att det var dålig framförhållning, när dom meddelade det här en knapp vecka innan. Chefen själv svarade att man hade planerat för att kunna sköta sitt serviceuppdrag från Nybro. Sena förändringar kring ombyggnationen hade gjort att man måste ändra till Emmaboda. Hon höll med om att det var kort varsel, men alternativet hade varit att stänga. För mig, som får ta tåget om jag vill besöka stationen i Emmaboda, känns skillnaden hårfin. Å andra sidan har jag inte varit inne på den i Nybro mer än en enda gång på dom mer än trettio år jag har bott här. Den är öppen fyra timmar på måndagar och tre timmar på torsdagar, så man får passa på om man har ärende dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar