fredag 24 september 2021

Blogg 24/9 2021.

 I onsdags uppmärksammade Nybro kommun den bilfria dagen i Europa, genom att stänga gångfartsområdet på Storgatan i Nybro mellan klockan sju på morgonen och sex på kvällen. Jag såg att dom hade täckt över den vanliga skylten och ersatt den med en som talade om att man var välkommen till fots eller med cykel. Jag såg också en bil som stod parkerad utanför färgbutiken. Själv svängde jag av där, så hur det såg ut längs resten av Storgatan vet jag inte. På Kvantum uppmuntrade man definitivt ingen att lämna bilen hemma. Vid cykelställen fanns inte ens några kundvagnar. Inne i butiken var det i vanlig ordning min ringa längd som gjorde varorna svårtillgängliga. Spenaten fanns enbart i ett fack längst in i frysdisken. Där måste jag hoppa upp som en säl för att nå den. Att ungefär samma sak hände på vägen ut var inte Kvantums fel. När jag skulle hämta ett paket som kommit med Instabox, öppnade sig en av dom översta luckorna. Jag hade nästan behövt någonting att kliva på för att nå mitt paket. Vid cykelställen träffade jag en före detta arbetskamrat, som hävdade att jag alltid har paket med mig. Mannen i mitt liv lär hålla med. Han kallade mig för ”Eva med paketet” långt innan vi började dejta.

2 kommentarer:

  1. Det finns plocktänger vid frysdiskarna, som man kan använda om man inte når.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska kolla det, även om jag tvivlar på att jag klarar att lyfta ett kilo spenat med en sån.

      Radera