torsdag 9 september 2021

Blogg 9/9 2021.

 När jag kom in från min promenad igår, hittade mannen i mitt liv krypet på bilden i mitt hår! När vi är ute och fotograferar kryper jag under buskar och träd. Då förvånar det mig inte alls om jag får någon fripassagerare med mig hem, men nu hade jag enbart traskat på asfalterade stadsgator. När jag hade fotograferat den lille rackaren, bar särbon ut hen på balkongen och släppte hen fri. Åtminstone var det tanken. En stund senare kom den krypande över hans tröja. Jag är inte lika stor djurvän som han, så nu är insekten död. Jag krossar helst såna där små, för att vara helt säker på att inte hitta dom i sängen vid läggdags.
Vattnet höll inte samma tryck som vanligt här igår. Det rann snarare än sprutade. För att få veta om fler hade samma problem, eller det var någonting jag behövde felanmäla, var min tanke att det hade varit bra att springa på någon av fastighetsskötarna. Mannen i mitt liv visste däremot att det var Nybro energi man kontaktade om dylika frågor. Han fick visserligen inte tag i den person han hade tänkt, men damen i kundtjänst kunde lämna besked. Det var flera som hade ringt och felsökning pågick. Själv gick jag in på deras webbsida senare på kvällen och kollade så att dom hade hittat läckan och lagat den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar