fredag 17 september 2021

Blogg 17/9 2021.

 Ingen har väl missat att jag och mannen i mitt liv ofta är ute och fotograferar. Mest blir det växter och kryp, men träffar vi någon bekant brukar det bli kort på dom också. En av dom påpekade sist det hände, att han aldrig hade fått se korten vi tog. Vi har stött på mannen ifråga mer än en gång, så jag samlade ihop dom foton vi hade på honom. Han hade hävdat att jag kunde skicka dom i ett vanligt meddelande på telefonen. Jag trodde att det måste bli mms då och jag fick åtminstone till hälften rätt. Kortet gick visserligen iväg från den vanliga meddelandefunktionen, men det stod mms under det. Att det bara blev ett enda hängde ihop med att jag inte kunde få iväg annat än väldigt små filer. Jag kunde alltså inte skicka ett foto som redan låg i telefonen och var taget med den. Att sitta och förminska alla kort i datorn och sedan ladda in dom i telefonen igen, lät inte så lockande. Möjligen gick det att fixa direkt i telefonen, men det var ingenting jag orkade sätta mig in i. Två gånger försökte jag maila korten, utan att dom nådde mottagaren. Jag var extremt noga med att kolla upp punkter och annat i adressen, men vad som gick fel vet jag fortfarande inte. Nu har den här mannen (till skillnad från min särbo) Facebook. När han började surra om Messenger, insåg jag också att det var det absolut smidigaste alternativet. Så fick han sina bilder till slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar