onsdag 1 september 2021

Blogg 1/9 2021.

Mannen i mitt liv och jag hade bokat en hyrbil tills idag, för att smidigt ta oss till Kalmar och hem igen. Datumet har flyttats fram några gånger och det senaste beskedet från Circle K var att dom skulle sluta hyra ut personbilar. Hade jag en bokning skulle det i alla fall finnas en bil och jag fick ett sms i förrgår som påminde mig om det. Jag tror det var första gången någonsin som radion inte har gått på full volym, när jag har vridit om startnyckeln till hyrbilen. Eller tryckt på startknappen då, som man gör nu för tiden. Jag tycker att personalen borde stänga av radion när dom städar ur bilen. Möjligen är det väl istället så att det är dom som sätter på den för att ha lite underhållning medan dom jobbar. Jag tänkte passa på att veckohandla innan jag lämnade tillbaka bilen idag, men så kom vi på idén att göra det redan igår, när vi hade hämtat den. Det var förstås extremt smidigt att efteråt bara lasta in allt vi hade handlat i bilen.  Ännu enklare hade det varit om vi hade tagit oss in i bagageutrymmet. Det fanns inget handtag eller så att öppna med. Vi anade att det innebar att man skulle trycka på en knapp någonstans, men vi hittade ingen som såg ut att vara till det. Inte förrän särbon tittade ner på nyckeln han höll i handen. Mellan den man låste dörrarna med och den man låste upp med satt en som gick till koffertluckan. 

2 kommentarer: