lördag 18 september 2021

Blogg 18/9 2021.

 Jag hade sedan väldigt långt tillbaka en tid bokad hos frissan i onsdags. När den i sista momangen blev framflyttad till torsdagen, passade jag ändå på att veckohandla i onsdags. Dels hade jag hunnit dra ner cykeln till markplan. Det känns lugnast att göra det i god tid, när jag har en tid att passa, ifall hissen skulle vara upptagen när jag ska iväg. Så skulle vädret bli sämre på torsdagen och den prognosen var korrekt. Det känns som om man blir något mindre blöt om man promenerar än om man cyklar, så jag tog apostlahästarna ner till centrum den dagen. När jag var klar hos frissan skulle jag träffa mannen i mitt liv på torget. När jag mot slutet av klippningen kom på idén att kika efter honom, insåg jag att han var svår att missa. På bilden syns han med sitt paraply. Det är både bland dom största och dom mest färgglada i Nybro. Med tanke på att det regnade hela dagen, hade jag ändå lite tur med vädret. När jag gick till frissan blev jag inte speciellt blöt, men på hemvägen blev jeansen genomsura. Det hade ju inte varit kul att sitta så blöt där nere. När vi igår skulle med bussen till Kalmar lasarett, tog jag därför med mig både strumpor och byxor, ifall jag skulle behöva byta till torrt. Då upprepade sig historien från dagen innan. När vi gick till bussen duggade det bara lite, men när vi kom tillbaka till Nybro och gick hem från busshållplatsen blev vi desto blötare.

2 kommentarer:

  1. Som tur var blåste det inte så hårt,att paraplyerna vände sig ut och in och gick sönder! :-)

    SvaraRadera