onsdag 8 september 2021

Blogg 8/9 2021.

 Att jag är aningen förvirrad är det förhoppningsvis oftast bara jag själv som märker. För att kunna sätta in pengar på mitt ICA-kort även när jag inte har någon faktura till hands, har jag antecknat OCR-numret i datorn. Det märkliga är att jag på dokumentet har skrivit ”ICA ean-kod”. Riktigt så var det ju inte. Det märkliga är att det tog mig flera år att upptäcka felet. Inte spelade det så stor roll heller. Värre var det när jag satt och klippte loss resekupongerna från tidkortet till lasarettet. Direkt efteråt öppnade jag appen i telefonen för att köpa biljetter. Som tur var gick dom inte att köpa förrän en vecka innan. När det tog stopp insåg jag att jag inte behövde betala för någonting som jag redan hade fått. Städservetter är en mycket praktisk uppfinning, men förpackningen dom ligger i är jag inte lika imponerad av. Det står på den att man ska återförsluta den väl, för att servetterna inte ska torka, men jag har aldrig fattat riktigt hur dom menar. Jag har klippt upp den i ena änden. Så har jag försökt snöra ihop öppningen med en klämma, fast det knappt finns någonting att fästa den i. När jag bad en i personalen på Kvantum om tips, sa hon i förbigående någonting om att remsan man öppnar med på ovansidan kan fästa dåligt om det kommer smuts emellan. Jag kom mig inte ens för att erkänna att jag aldrig hade sett den där öppningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar