måndag 13 september 2021

Blogg 13/9 2021.

 Bilden nedan fick mig avstängd från Facebook i förra veckan. Jag antar att det är någon typ av dataprogram som scannar flödet. Annars kunde det väl ha hängt ihop med att vi har olika typ av humor, men ett program lär inte ha någon humor över huvud taget. Som dom flesta andra kan jag tycka att Facebook silar mygg och sväljer kameler. Det har hänt någon gång tidigare att dom har reagerat på mitt innehåll, men jag tror aldrig att jag har blivit avstängd tidigare. När jag då har kryssat i att jag tycker att dom har fel, har dom gjort en ny bedömning och så har min bild kommit tillbaka igen. Nu noterade dom visserligen att vi inte var överens, men dom hade så mycket att göra i och med corona, att dom inte hann med att göra något mer. Jag blev avstängd trots mina protester. Visserligen bara i tjugofyra timmar men i och med att dom inte upptäckte bilden förrän vid elva på kvällen, innebar det hela nästa dag. Den dagens blogginlägg fick jag länka till sent på kvällen. Sedan blev det åtminstone tolv timmar mellan det och nästa. Det som kändes konstigast under dom där timmarna var annars att jag inte kunde klicka ”gilla” på någon annans inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar