tisdag 14 september 2021

Blogg 14/9 2021.

 Det jag tycker absolut sämst om med sommaren är alla kryp. Nu börjar det väl ändå likna höst, men häromkvällen kändes det som om det kröp omkring någonting i nacken på mig. Till slut började jag fundera på om jag hade fått löss eller loppor. Särbon skakar sina kläder så fort han har varit ute. När jag tog av mig tröjan vid läggdags, passade jag på att göra som han och vända den ut och in. Krypet, som jag hade intalat mig inte fanns, kom pinnande i en jäkla fart. Jag hade ihjäl det i rena chocken efter att ha haft det så nära inpå mig hela kvällen.
Ibland kan det rentav vara en fördel att ha så dåligt minne som jag har. Jag promenerar samma runda tre dagar i veckan. Om jag har ärende till förpackningsåtervinningen, blir det en extra sväng i början. Då brukar jag gena lite på slutet istället. Så var det igår, men jag tog den vanliga vägen ändå. Inte förrän den vände hemåt slog det mig att jag hade tänkt ta av tidigare. Någon kilometer extra är väl bara nyttigt, antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar