torsdag 16 september 2021

Blogg 16/9 2021.

 Att julklappspapper bara finns att köpa veckorna innan jul kan vara lite handikappande för mig, som alltid är ute i god tid med sånt. Börjar någon rulle ta slut brukar jag köpa en extra, när butikerna tillhandahåller det. Nu hade jag sån otur så två olika rullar tog slut samtidigt. Min plan var att besöka Dollarstore, när jag hade ett annat ärende till den änden av Nybro. Där brukar dom alltid ha julpyntat tidigt. Nu syntes det inte ett spår av jul. När jag frågade visade det sig att jag bara hade varit aningen för snabb. I början av den här veckan skulle dom troligtvis plocka fram julen. Tills vidare håller jag hårt i den halva rulle jag har kvar, fast jag har ett par större julklappar som väntar på inslagning.
Vi brukar köpa den billigaste varianten av ugnsfärdiga strips på Kvantum. När man fick ett erbjudande om att köpa en påse för en krona, var förstås det ännu billigare. Mannen och jag bar hem varsin påse och stoppade i frysen. För säkerhets skull kollade jag om dom olika märkena skulle in i ugnen olika länge, eller man kunde blanda, när dom gamla var på upphällningen. Dom skulle vara inne 15-20 minuter och dom nya 16-18. Det låter väl som ungefär samma sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar