tisdag 21 september 2021

Blogg 21/9 2021.

 Reklam kan man tycka vad man vill om, men när den är som bäst känns det som om det vore en riktigt proffsig säljare som hade skrivit ihop den. Igår fick jag ett meddelande från Comviq om att nu hade dom 5G. Det innebar snabbare uppkoppling, skarpare streaming och schysstare gaming där 5G-täckning fanns. Jag antar att man fick kolla upp det först och främst, om man vore intresserad. Annars blev det väl som för dammsugarförsäljaren som spridde ut aska i en potentiell kunds stuga, för att kunna demonstrera sin vara. Det blev lite antiklimax, när det visade sig att gubben inte hade elektricitet. Nu räckte det förstås inte enbart med täckning, för att kunna använda 5G. För det första måste jag uppdatera (heter det inte uppgradera?) mitt abonnemang till ett som var tre gånger så dyrt. Så måste jag eventuellt köpa en ny telefon, ifall den jag har inte stödjer 5G. Nu var det inga problem, för Comviq hade en massa populära modeller att välja mellan. Den billigaste lösningen verkar vara att fortsätta köra på 3 eller 4G, som jag gör nu. Jag tror inte att mannen i mitt liv har mer än 2G och han klarar sig på det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar