måndag 7 mars 2016

Blogg.

Det har hänt förr att Nogg, där jag har min hemsida, har legat nere, men aldrig flera dagar i sträck som i förra veckan. Jag hann bli övertygad om att den hade försvunnit för gott. Speciellt som ett mail till supporten kom tillbaka för att adressen var okänd. Under dom där dagarna funderade jag på vart jag skulle ta vägen istället. Jag lägger visserligen upp mina blogginlägg på Facebook också, men förhoppningsvis har jag några mer eller mindre okända läsare ute bland allmänheten. Kanske inte så många som besöksräknaren antyder dock. Den började rusa för något år sedan, så enligt den har jag ett par tusen besökare varje dag. Hur som helst kom jag fram till att jag kanske lika gärna kunde satsa på en renodlad blogg den här gången. Det händer inte så mycket på dom andra delarna av hemsidan. I gästboken har till exempel ingen skrivit på ett par år. Nu kom i alla fall Nogg upp igen, och eftersom det går att datera blogginläggen i efterhand var det bara att blogga ifatt. Fast då hade tanken att skaffa en vanlig blogg istället hunnit slå rot, så i helgen har jag börjat på en. Den första jag testade kändes varken så gratis eller så lätthanterlig som det utlovades, men redan på andra försöket hittade jag Blogger, som passade mig perfekt. Att släppa Nogg efter nästan tio år och tre och ett halvt tusen blogginlägg känns lite osäkert. Jag gör väl som många av dom som tvekar inför att byta partner, och kör dubbelt ett tag, medan jag känner efter. I värsta fall kanske man både kan ha en hemsida med blogg och en ren blogg. Det är antagligen mer accepterat att både äta kakan och ha den kvar när det gäller webbsidor än när det gäller människor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar