söndag 27 mars 2016

Dollarstore.

Dollarstore öppnade i Nybro förra helgen. Eller i Madesjö i alla fall. I min värld ligger det utanför stan, och eftersom jag är cykelburen gör jag mig inte ärende dit i onödan. Det i sin tur innebär förstås att jag inte hittar där ute, så när jag någon gång har ärende dit får jag en massa extra motion, medan jag letar efter stället jag ska till. Jag hade kollat på kartan att det bara skulle vara att cykla Villagatan rätt ut. Planen sprack när jag uträttade ett par ärenden i centrum på vägen, och kom ut till Madesjö från ett annat håll än det jag hade tänkt. Då tiltade i vanlig ordning mitt lokalsinne. När jag väl stannade och frågade efter vägen var jag på väg åt helt fel håll. När jag var nästan framme träffade jag en arbetskamrat som var ute och promenerade med sin familj. Hon fick se exakt hur jag bär mig åt för att komma fel hela tiden. Hon pekade ut flaggorna jag skulle ta sikte på, men jag tyckte att det borde gå att ta sig dit från ett annat håll på en lite lugnare väg. Det gjorde det inte. Dagens fynd blev sladdar, som jag tror ska fungera att ha mellan Ipod och lurar på jobbet. Dom var så billiga att jag passade på att köpa några stycken. Just den längden jag vill ha brukar inte ens gå att få tag på i Nybro. Innan jag hann hem hade jag börjat tvivla på mitt eget minne just när det gällde längden, men när jag kom hem och kollade var det rätt. Dollarstore får väl bli en av dom där butikerna jag besöker på semestern. Inte undra på att jag aldrig behöver resa någonstans, när jag inte ens hinner in i affärerna i lilla Nybro mer än någon gång per år. Nästa gång får det bli utan kundkorg. Dom hade bara såna man drar efter sig, och med en sån får jag panik när det blir trångt i gångarna. Så nu kollade jag inte igenom vad som fanns på hyllorna speciellt noggrant.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar