lördag 19 mars 2016

Veckohandlat.

Idag stod jag vid charken på Kvantum och funderade på vad salamin som jag gillar kunde tänkas heta. Jag är otroligt dålig på namn, vare sig det gäller människor eller annat. Jag såg den inte, och den liknar ingen av dom andra sorterna, så det var inte lönt att ta någon annan istället. Nu var flickan bakom disken så duktig på sitt jobb, så hon plockade fram rätt sort på min beskrivning. Jag är knappast lika bra på mitt, fast jag har jobbat där i 25 år. Jag tror knappt hon var så gammal ens. Nu doftar det i alla fall alldeles ljuvlig varje gång jag öppnar kylskåpsdörren. Min simultankapacitet är inte heller mycket att skryta med, så när jag pratade under tiden lyckades jag scanna in samma vara två gånger. Jag har blivit visad en gång hur man tar bort den, men jag kom inte ihåg alla detaljer, så det tog också en stund. Min bror i Hälsingland fyller år idag, så jag hade tänkt ringa och säga grattis ikväll. Nu hade jag börjat min morgonrunda på posten. Dom öppnar en timme senare än Kvantum, så det var långt lidet på förmiddagen när jag kom hem. Brorsan brukar vara morgonpigg, så jag slog honom en signal redan då. Inte bara var han uppe och vaken. Han hade redan varit ute och sprungit en mil på morgonen. Han undrade om jag tänkte tillbringa hans födelsedag i sängen, men jag utgår från att han hade tillbringat natten där. Jag är en av dom få som inte är uppe på nätterna för att jag jobbar nattskift. Jag jobbar nattskift eftersom jag ändå är uppe på nätterna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar