fredag 11 mars 2016

Ledig natt.

Arbetstidsförkortningen förnyas första april varje år. Dom timmar man inte har tagit ut då får man betalt för istället. Eftersom tid är en betydligt större bristvara än pengar för mig, skulle något sånt gräma mig. Jag tog ledigt bra länge runt jul och nyår, men hade ändå timmar kvar efteråt. Det räckte till en natt till, så den tog jag i februari. Dom allra sista timmarna hade jag tänkt strunta i, men det tar verkligen emot att offra tid på något så överskattat som arbete, när det finns viktigare saker att göra hemma. Alltså fyllde jag på med lite komp, och var ledig igår natt också.
På nätet läste jag reklam från Desemåla Gårdshandel. "Lyxa till påskmiddagen med lokalt lammkött." Det lät som en extremt trevlig idé, fast jag har en känsla av att dom snarare menade mat än sånt lammkött som jag tänkte på. Här får det nog bli min paradrätt med fläskfilé till påsk. Jag vågar inte chansa så mycket när jag får gäster. Äter jag ensam är det bra om jag orkar hämta mat som någon annan har lagat. Idag blev det pizza, eftersom jag ändå hade ett ärende till posten nere i centrum. Sist jag lagade mat till mig själv var det en paj med bacon och tacofärs, som jag hade sett på nätet och inte kunde motstå. Fördelen med att ingen annan skulle äta, var dom otroliga mängder med ost jag kunde hälla i utan att skämmas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar