måndag 14 mars 2016

Element.

Vaktmästaren var här för ett par veckor sedan och försökte fixa mitt element i vardagsrummet. Eller få tyst på det då. Det knäpper i det. Inatt insåg jag dels att det knappast låter som ett element och dels att det tystnar om jag ställer mig intill det. Lite märkligt vore det ju om jag lyckades skrämma ett element till tystnad. (Ful är du, men mig skrämmer du inte, brukade en tjej jag jobbade ihop med förr säga.) Medan HSB ägde huset fick vi tillsägelse att aldrig gå på vaktmästarna direkt. All felanmälan skulle gå via kontoret. Telefonnumret vi har numera går direkt till dom där båda killarna. Jag fattar inte riktigt hur det fungerar när dom är iväg på varsitt håll, men dom säger sitt namn, så det är bara att notera vem som svarar. Dom började jobba innan jag kom i säng i morse. Jag ringde dom direkt vid sju, och dom var här på fem minuter. Det är service när den är som bäst. Nu fick dom höra hur det låter, och dom höll med om att det inte är så element brukar låta. Dom trixade lite med det, och fast dom var kvar en stund var det tyst tills dom hade gått. Det började knäppa igen ungefär samtidigt som dom startade bilen nere på gården. Jag provade med att ställa en fåtölj framför, men det är tydligen mänsklig närhet det där elementet behöver för att vara tyst. Vi får väl se om jag orkar ringa killarna från Aptare igen imorgon bitti.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar