lördag 12 mars 2016

Muggar.

Sedan jag började dricka choklad om kvällarna har jag gjort det ur mina vanliga kaffemuggar. Det är som en liten fot på dom, och när jag ställer dom upp-och-ner i diskmaskinen blir det rejält med vatten kvar i det hålrummet. Lite onödigt "sirliga" är dom också att ha att göra med, även om dom är enklare att använda i min nya kapselmaskin än i den gamla. Jag funderade på att gå upp på vinden och hämta ner några vanliga muggar. Som väl var hann jag aldrig upp dit och börja leta, innan jag kom ihåg att jag har gjort mig av med alla gamla muggar. Jag hade skrivit upp det på shoppinglistan tills jag skulle till Kvantum idag, men mer eller mindre bestämt mig för att strunta i det. Kaffemuggarna fungerar ju, och jag är inte mycket för att köpa sånt som jag redan har. Jag kollade i alla fall, och då hittade jag muggar jag gillade. När jag hade ställt ner ett gäng i vagnen skramlade den så illa, så jag fick gå en extra runda till utgången och slå in dom i tidningspapper. En av dom största fördelarna med självscanning är ju att man kan packa ner prylarna direkt. När jag letade upp bilden på Ica hemma, läste jag att dom tål både maskindisk och mikrovågsugn. Det är närmast en förutsättning i min värld. Nu återstår problemet med att organisera om mina köksskåp så dom nya muggarna får plats. Där är fullt innan, men förhoppningsvis kan jag rationalisera bort något som jag använder mera sällan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar