lördag 26 mars 2016

Kalas.

Igår var det gemensamt födelsedagsfirande för brorsdotterns pojkvän, min svägerska och mig, eftersom vi alla fyller år i mars. Den mest innovativa presenten lär ha varit ägget på bilden. Jag har då aldrig sett ett påskägg med pip tidigare. Det borde kunna bli en storsäljare. Min pappa skakade alltid på alla paket han fick. Om dom inte kluckade brydde han sig inte om att öppna. Det här ägget hade han gillat. Jag fick också exklusiv choklad, och som en motvikt till allt gott en skylt där det stod: "Kalorier är små varelser som bor i din garderob och syr in dina kläder varje natt." Jag har otur när jag tänker även i vanliga fall, och det blir definitivt inte bättre när jag kopplar av med ett gas vin eller två. Igår var det frysen som var min värsta fiende. Till desserten skulle jag bland annat ta glass ur en plastbytta. Alla vet att man måste ta fram en sån i god tid, om man inte vill spetta loss glassen. Det glömde jag. Ännu värre var det med tårtan. Jag fick en djupfryst tårta i present av ICA Kvantum när jag fyllde år. Den skulle naturligtvis ha tinats upp under dagen. Jag måste ha haft glasstårta lite för ofta, för inte ens när jag plockade fram den till kaffet reagerade jag på att den var djupfryst. Min svägerska räddade mig genom att bevisa att gräddtårta faktiskt går att mikra. Annars var det en trevlig kväll med sällskapsspel, där jag kom delad tvåa, om jag läser protokollet rätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar