onsdag 23 mars 2016

Läkarbesök.

I morse var det dags för årets läkarundersökning. Jag bokade tiden för minst en månad sedan, eftersom min läkare i vanlig ordning hade semester när jag ringde. Årets regnigaste dag hade jag lyckats pricka in, så jag var ganska blöt när jag kom dit. Det syntes vilka som städar hemma, för trots blötan var det nästan enbart dom kvinnliga patienterna som använde skoskydd. Förra året glömde doktorn mitt recept, och när jag ringde för att påminna om det fick jag en extra receptavgift på min faktura. Jag har strulat med det där utan att lyckas få tillbaka mina pengar. Jag trodde inte tjejen i receptionen skulle kunna göra så mycket åt det såhär långt efteråt, men eftersom det senaste beskedet jag fick var att prata med dom på min vårdcentral (fast det var där jag började för ett år sedan) gjorde jag ett sista försök. Det enda hon kunde göra var att bjuda mig på läkarbesöket idag. Det kostade dubbelt så mycket som det där receptet, så jag är mer än nöjd med uppgörelsen. Efter att ha träffat läkaren låg jag bra länge och väntade på flickan som skulle ta EKG. Att ligga och blunda medan man väntar är inte att rekommendera när man har jobbat hela natten. Till provtagningen var det lång kö. Det är ju röd dag på fredag, så det var väl fler än vanligt som skulle hinna med sina besök. Som väl var hade dom börjat med ett system där vi som hade varit hos doktorn fick en liten skylt som visade det, så sköterskan släppte oss före i kön.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar