onsdag 9 mars 2016

Mail.

Ett av alla dessa glädjande mail om att jag hade vunnit en massa pengar dök upp i veckan. Närmare bestämt 450.000 euro. Eller furohundrafemtiotusen, som dom själva skrev ut det. Fast då påpekade dom att det var direktöversatt, och att all korrespondens måste ske på engelska. Jag gjorde som vanligt och raderade det bara. Verkar någonting för bra för att vara sant, så är det väl oftast det. Annars har jag fått så många liknande mail om arv, investeringschanser med rekordutdelning och annat, att jag borde ha klarat mig livet ut, om jag hade gjort anspråk på alla pengar jag hade blivit erbjuden. Min favorit bland dagens födelsedagsmail var i vanlig ordning det från Avanza bank, som innehöll följande varningstext: "FIRANDE AV FÖDELSEDAG INNEBÄR ALLTID EN RISK. Historiskt angenäma födelsedagsfiranden är ingen garanti för att denna födelsedag kommer att bli lika bra. Direktavkastningen vid ett födelsedagsfirande brukar avta exponentiellt med åren. Avanza kan inte heller garantera att du faktiskt får någon tårta."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar