tisdag 15 mars 2016

Pennkladd.

Ett par morgnar efter jobbet har jag upptäckt att jag har varit alldeles kladdig om vänsterhanden. Det har dessutom varit svart kladd, och det har varit snudd på omöjligt att tvätta bort. Jag insåg att det måste komma från hatten till den breda tuschpennan, som jag höll i vänster hand medan jag strök gårdagen i almanackan. Jag slängde pennan, men blev lika svart dagen därpå. Den hade läckt inuti burken som pennorna står i, så hatten på den nya pennan blev lika svart den. Det blev till att sanera både burk och övriga pennor, för att slippa kladda ner mig igen. Det är typ en lingonalmanacka jag har, och det blir betydligt enklare att se var på året vi är, om man stryker över efterhand. Ändå minns jag hur det bar mig emot innan jag började göra så. Det verkade så slutgiltigt på något vis, att jag antagligen trodde att jag skulle dö på kuppen. Fast jag minns att det var medan dom renoverade här och jag var evakuerad som jag började, så mer än tjugo år har jag i alla fall överlevt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar