torsdag 24 mars 2016

Skärtorsdag.

En gång i tiden var säkert den årliga läkarundersökningen något jag gick på i hopp om att hitta eventuella dödliga sjukdomar i tid. Nu när jag är ett år yngre än min mamma var när hon gick bort, känns det mer som en chans att få en fingervisning om vad jag kommer att dö av. Som en läkare en gång påpekade för mig kan man ju inte vara säker förrän vid obduktionen, och obduktionsprotokollet lär jag aldrig få läsa. I dessa tider finns väl dessutom chansen att man är den som står närmast när någon på till exempel Kvantum utlöser sitt bombbälte. I det läget lär man aldrig hinna märka vad som tog livet av en.

Det finns, som sagt, en anledning till att jag besöker Kvantum tidigt på lördagsmorgnarna i vanliga fall. Nu får jag gäster imorgon, och det innebar att jag blev tvungen att handla på skärtorsdagen, samtidigt med resten av Nybroborna. Det hade säkert varit lugnare om jag hade tagit det direkt efter jobbet i morse, men det är väl bra om jag hinner vända lite på dygnet tills imorgon också. Att självscanna var förstås en fördel. Då slapp man åtminstone stå i kö. Något annat positivt var att jag träffade ett par Kährsanställda, så jag fick lite av den information jag aldrig får på jobbet. Telefonen ringde medan jag var inne på ICA, och det var från ICA. Jag blev inbjuden till en kundträff där man blev bjuden på mat och fick en matkasse med sig hem, om jag förstod saken rätt. Jag lyssnade inte så noga, eftersom jag är en av dom få som tycker att tid är mer värdefullt än pengar. Jag tackade nej, fast jag har förstått att gratis är gott.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar