söndag 11 september 2016

Ditt och datt.

Jag är inte den enda som har telefonen på tyst när jag sover. Om jag fattade en av mina nyaste kollegor rätt har han det alltid. Det innebar att ingen lyckades ringa och väcka honom i onsdags kväll, när hans tupplur hade råkat bli för lång. Det har hänt ibland under alla år jag har jobbat natt, och jag tycker fortfarande att det är fascinerande att folk försover sig så sent på kvällen.

Jag spelar in allt jag vill se på tv på min dvd med hårddisk. Så plötsligt i helgen fattade jag inte vad som hade hänt med den. Det jag skulle spela upp var bara svart, och till slut hade jag ingen bild på tv:n heller. Jag hade ett svagt minne av att den hade hoppat över i digitalläget när den var ny. Jag har ingen digital-tv, så då ser jag ingenting. Jag borde veta vid det här laget att jag måste anteckna hur man löser problem, för nu hade jag förstås glömt hur man gjorde. Jag fick googla på det. Om man trycker igen på samma kanal, så växlar man mellan digital och analog. På hårddisken var det tack och lov bara två filmer som hade blivit helt svarta. Oklart vad som hade hänt just när dom gick, för alla kanaler låg kvar där dom skulle.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar