fredag 9 september 2016

Luggen.

När mina naglar börjar gå i småbitar, kör jag en behandling med Microcell nail repair. I tre veckor tar man bort och sätter på nytt lack varannan dag. Varannan dag lägger man på ett andra lager. Med mitt dåliga minne är det inte lätt att hålla reda på vilken dag jag är på. Den här veckan fick jag det inte att stämma med vilken dag jag hade börjat. Till slut insåg jag att det berodde på att jag inte har fattat riktigt att jag går på helg redan på torsdagsmorgonen numera. När fredagen plötsligt blev torsdag stämde det bättre. Det är samma sak med morgontidningen. Varje fredag morgon blir jag lika förvånad över att det inte är lördagstidningen som ligger på dörrmattan. Idag var det hur som helst en klar fördel att det bara var fredag. Min lugg är ett evigt problem, eftersom jag har en virvel i pannan (bild 1). Klipper man luggen för kort går det inte att få ner den alls, och några millimeter senare hänger den i ögonen. Så var det nu med två veckor kvar till nästa klippning. Jag ville inte förstöra en proffsklippning med att ge mig på den med saxen själv. Det enda vettiga alternativet var att blåsa den någon annanstans än neråt, men då blev det snedlugg. Ska jag ändå inte ha den framför pannan kan vi lika gärna klippa bort den, som vi gjorde förr (bild 2). I morse skulle jag hämta ett paket på vägen till Kvantum. Posten öppnar inte förrän vid åtta, så chansen fanns att min frissa skulle ha hunnit börja sin arbetsdag. Jag hade sån tur så hon både var på plats och hade tid att fixa till min lugg, så nu ser jag ut som jag vill igen (bild 3).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar