måndag 26 september 2016

Elementen.

Jag känner mig lite osvensk så tillvida att jag inte älskar sommaren helt reservationslöst. Jag sitter mycket och gärna vid datorn, och där trivs jag allra bäst när jag kan mysa in mig i munkjackan utan att bli överhettad. Något annat jag saknar på sommaren är värme på elementen. Jag älskar att ta i ett varmt element när jag går förbi, och tycker det är riktigt otäckt när dom är kalla. Nu är värmen tillbaka för hösten på alla utom två. Dom kan visst fastna på något vis under sommaren, så jag har blivit rekommenderad tidigare att skruva reglagen fram och tillbaka. När det inte hjälpte i mer än fem minuter, skrev jag en felanmälan på min hyresvärds hemsida i helgen. Nu vet jag säkert hur snabb kontakt dom har med vaktmästaren här, för fem över sju i morse ringde han. Då hade han ändå hunnit söka upp mitt telefonnummer på nätet, för av någon anledning hade han inte fått det i sitt meddelande. Han och hans kollega kom upp direkt, men just dom två elementen lär jag aldrig få mer värme på, om jag inte ger mig på att skruva bort termostaten. När han gjorde det blev kökselementet lika hett som dom som saknar termostat. Jag har aldrig tänkt på att det är olika, men i hallen och badrummet är det bara av eller på som gäller. Jag, som blir frusen när jag sitter stilla, har alltid termostaterna på fullt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar