fredag 23 september 2016

Veckohandlat.

Idag var planen att komma till Kvantum när dom öppnade vid sju. Fast när jag hade tonat håret efter gårdagens klippning och dessutom träffat en bekant som var ute på morgonpromenad på vägen, var den nog närmare åtta när jag kom dit. Jag uppskattade att vädret var mulet, för det innebar att det inte var lika kallt att cykla som igår morse. Mina underlakan är så gamla att jag börjar nöta hål i dom. Jag trodde att jag skulle få cykla ut till Jysk för att få tag i nya, men bestämde mig för att åtminstone kolla på Kvantum. Där fanns en hel hylla med sånt, som jag hade missat. Jag tittar visst bara efter det jag ska handla. Med stigande ålder blir jag mindre och mindre äventyrlig. Det mest vågade jag gjorde idag var att köpa ett grått underlakan istället för ett vitt. Bara för att jag kunde. Så har jag börjat köpa olika smaker på Yoggi att ha med mig till jobbet, efter att ha ätit samma typ av vaniljyoghurt i flera år. Dom har flera smaker som bara finns i "limited edition". Jag vågar knappt prova dom, av rädsla för att fastna för något som sedan försvinner igen. Å andra sidan antar jag att det kommer andra tillfälliga smaker att prova efterhand, eftersom det finns så pass många. Till glasögonen fick jag tips om en fiberduk. Många hade kommit tillbaka och sagt att den var bra, och jag provar det mesta en gång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar