torsdag 15 september 2016

Undersökningar.

Jag är mycket road av att delta i undersökningar, och är med i flera olika paneler. Sånt där är ju så enkelt nu när det finns datorer och Internet. Ofta får man någon typ av belöning, som man samlar ihop poäng till. Genom åren har jag flera gånger betalat prenumerationen på min morgontidning med dessa poäng. Nyligen tog jag ut poängen från undersökningarna om Hänt Extra i Sverigelotter. Antingen hade jag tur, eller också är det gott om vinster på dom. Jag fick flera småvinster, och till slut vann jag en hel tusenlapp. En fråga från ett helt annat undersökningsföretag tyckte jag var intressant. Eller snarare ett av svarsalternativen. Frågan löd: "Har du blivit diagnostiserad med någon av följande sjukdomar?" Ett av svaren var rökberoende. Jag kan inte bestämma mig för om det borde kännas bra eller dåligt för rökarna att få veta att det är en sjukdom dom har. Det är i och för sig inte mer än rättvist, för jag har alltid hört att alkoholism är en sjukdom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar